torsdag den 13. juni 2013

Friske ideer


 Friske ideer i San Diego og det sydlige Riverside Amter

Har du nogensinde holdt op med at tænke, hvad du køber, når du afhenter nogle urter eller nogle tomater på købmand? Selv det, de kalder "økologisk" på din lokale marked?

Jeg har altid været en fortaler for at spise friske sunde fødevarer og tage sig af min krop. Det har været en livslang ritual.

Min mor var den første til at påpege betydningen af ​​at spise ordentligt og spise de rigtige fødevarer. Da jeg var ung, havde vi altid frisk frugt i køkkenet og min familie gjorde weekendture til gården land at plukke frugt og grøntsager, der var angiveligt frisk. Jeg må indrømme, dengang vi også spiste for meget stegt mad, der i dag er blevet lægeligt knyttet til alle former for dårlige sundhedsspørgsmål.

Generelt har jeg lært, at friske frugter og grøntsager har altid været nødvendigt for optimal sundhed i vores kost.

Nu, jeg er 60 år, og gift med en smuk sund samvittighedsfuld kvinde, der gentagne gange borer i mig vigtigheden af ​​at spise sundt hver dag. Min kone er flittige om hvad der er godt for mig, hvad der er dårligt for mig, bør du ikke spise, spise det, fordi jeg vil have dig til at være omkring i lang tid! Så er der denne Dr. OZ fyr på tv, der bakker op alt, hvad hun siger med medicinsk forskning. Jeg må indrømme, at hun må være rigtigt, fordi selv om hun er fem år yngre end mig, at hun kunne passere for at være i hendes tidlige trediverne, så tilsyneladende hun må gøre noget rigtigt. Måske er det, hvad du spiser!

Det hele går tilbage til, hvad du spiser, er hvad du er.

Så tilbage i supermarkedet jeg stod der spekulerer, er grøntsager og urter, vi køber virkelig frisk og sund? Jeg spurgte mig selv flere spørgsmål, især med hensyn til tomater.

Jeg spekulerede da disse tomater blev plukket. Hvor meget væksthormoner fik de at få så stor og rød tidligt?

Hvor mange pesticider blev brugt til at holde væk insekter?

Jeg forestiller afgrøden duster sprøjtning kemikalier på planterne, og den tanke altid skræmmer mig. Hvor lang tid tog disse tomater sidder i lastbilen undervejs, før de ramte fødevarebutik hylderne? Hvem har sat dem på hylderne, hvor mange mennesker rørt eller klemt dem, før jeg tog det op? S det kommer til at smage frisk, eller bedre endnu være sundt for mig?

Supermarkedet siger det, men hvordan kan jeg være sikker? Jeg personligt kan ikke tro, at købmanden processen er hverken frisk eller sikker. Tager jeg ord købmanden? Jeg har en tendens til at tænke ikke!

Hvad er løsningen så?

Jeg siger dyrke dine egne sikker og sunde råvarer! Hvorfor ikke? Jeg husker, da jeg var barn i Maryland, vi havde en have, og vi spiste de naturlige grøntsager, der kom ud af det. Hvert forår min familie ville gøre mig og min søster rotor till haven og plante det. På det tidspunkt, da jeg var barn, kunne ikke lide jeg arbejdet involveret. Nu, hvor jeg er vokset, kan jeg værdsætter de sundhedsmæssige fordele og det sjove plantning og ser min egen have vokse.

Jeg kan huske det tog flere weekender. Jeg havde en masse bedre ting at gøre, gerne lege og have det sjovt, men mine forældre ikke give os andre muligheder.

Som jeg afspejles på min barndom, jeg lagde tomat hos købmanden og gik hjem for at regne ud, hvor man kan sætte en have i min egen baghave.

Værftet, vi har i dag, er ikke så stor som den, da jeg var barn, så nogle planlægning måtte tage plads. Jeg læste nogle artikler, der sagde, at du havde brug for seks plus timer af sollys, hvilket ikke var muligt på den lille flade land i min baghave.

Der var allerede et dæk, en grill og et varmt karbad, men ingen plads til en have. Der var kun en 12 fods bakken til den ene side af solbeskinnede værftet, der var en mulighed. Et træ måtte komme ned. Så der var jeg, idet ned i træet, og mine planer af haven begyndte. Mit eneste valg var at gøre en differentieret, højbed haven med fire niveauer og trin går op for nem adgang.

Bliver en dygtig håndværker var jeg overbevist om, at alle ville arbejde ud. Efter nogle tilbage-breaking arbejde, grave til og konstruere haven det tog omkring to weekender til at designe og fremstille.

Efter det kedelige arbejde var afsluttet, havde jeg blot at tilføje nogle jord og plante mine planter. Mit hjem haven var fuldstændig! Nu er alt jeg havde at gøre, var tilsæt vand og kærlighed.

Omkring seks uger senere begyndte jeg at høste min råvarer og ved nu, at jeg virkelig spise sunde fødevarer er sikre. Udover at blive et aktiv for min ejendom, forudsat den nye landskabspleje af haven mig med en aura af skønhed og tilfredshed. Min fødevarer var nu meget frisk med nogen pesticider eller kemikalier. Min beslutning var at bruge alternative organiske metoder til at dyrke min grøntsager.

Hvad en spændingen til min kone, som også er en stor kok, til at gå ud i haven for at hente hende urter til at krydre sine daglige måltider. Ligesom Tyler Florence på madlavning kanal!

Der er så mange fordele ved at have din egen have. De største fordele er at vide, at din producere kom fra en have, som du voksede frisk med kærlighed, kemiske gratis.

Jeg følte mig så inspireret og opstemte over, hvad jeg skabte, jeg nu har besluttet at starte en lille virksomhed gør højbed haver.